Onze website doet het toch nog gewoon, wie wil ons nou hacken, daar zijn we toch veel te klein voor?
Dat dachten de fysiotherapeuten van Praktijk Planetenbaan in Bilthoven, op het moment dat hun vaste webbouwer er halverwege 2016 mee ophield. Op zich een logische gedachte, want hun Joomla-2.5-website deed het inderdaad nog. Toen nog wel.
Maar in december 2016, vlak voor kerst, ontdekten ze dat hun website er ineens heel anders uitzag. Waren ze dan toch gehackt?
Ze belden die vorige webbouwer, maar die was dus gestopt. Daarna belden ze ons. Binnen een dag was de site weer in orde en helemaal up to date... maar hij zag er wel wat gedateerd uit. En dus kwam de vraag: "Kunnen jullie hem ook een beetje restylen?"
We gingen op bezoek bij de fysiotherapiepraktijk in Bilthoven, waar alleen maar vriendelijke, aardige mensen werken die goed zijn in hun vak. Bij dat eerste gesprek hadden we een stapel papier bij ons en samen met de praktijkcoördinator maakten we een tekening van elke pagina van de site: wat komt hier, hoe stel je je dat voor, wat moet er gebeuren als de bezoeker hierop klikt?
De vellen papier - oftewel de content strategie - gebruikten we als basis voor, zoals de klant het zelf noemt: "een site voor dummies". Je kunt er kennismaken met de fysiotherapeuten en vindt er veel informatie over fysiotherapie en de verschillende specialisaties. Een afspraak maken is eenvoudig: de contactgegevens en de afspraakknop staan op elke pagina.
De medewerkers van de praktijk kunnen de teksten en afbeeldingen op hun website makkelijk zelf aanpassen.
En om te voorkomen dat er nog eens ongewenst bezoek de site binnenkomt, hebben ze inmiddels ook een contract voor onderhoud en support bij WebLab42.