Uitgever Willem Desmense wil eigenlijk maar één ding: aandacht voor zijn boeken. "Ik ben uitgever, dus ik wil boeken verkopen," zei hij bij het eerste gesprek. "Daar moet alles op gericht zijn."
IJzer, uitgeverij van fictie en non-fictie, had dus een website nodig waarin boeken een hoofdrol spelen. Het fonds bevat veel titels op het gebied van geschiedenis en filosofie. Willem wilde dan ook een site met een klassieke uitstraling, maar uiteraard wel met moderne functionaliteit.
We bouwden een website waarin je op verschillende manieren informatie over de boeken kunt vinden. Je kunt een fondslijst downloaden in PDF-formaat - die fondslijsten zet Willem zelf op zijn site. De mooie boeken van IJzer kun je direct in je winkelmandje gooien (en eventueel verder kijken). De gebruikersvriendelijke webshop leidt je snel en makkelijk door het proces. Je hoeft bijvoorbeeld niet eerst een account aan te maken; je vult simpelweg je gegevens in en kunt meteen de bestelling afronden.
Heb je een boek besteld, dan stuurt Willem het eigenhandig naar je op.
Wat Willem daarnaast belangrijk vindt, is dat hij zijn klanten een nieuwsbrief kan sturen. Naast de shop heeft de website dus een optie om je aan te melden voor de nieuwsbrief. De nieuwsbrieven verstuurt Willem vanuit de website. Hij schrijft ze zelf, en de layout wordt automatisch geregeld door de template die WebLab42 voor hem maakte.
Willem doet dus alles op zijn website zelf, behalve het technisch onderhoud: dat doen wij voor hem. Met veel plezier.
Willem Desmense, Uitgeverij IJzer, over zijn webshop:
Anja heeft de website uitstekend opgezet en mij even zo uitstekend begeleid bij het invullen ervan.
De samenwerking was 110%, evenals Anja's inzet. Voor elk obstakel werd een oplossing gezocht en gevonden.
Wat wil een mens meer?